pembaca-pembaca setia saya=D

Tuesday, July 12, 2011

Sabarlah wahai hati~

Assalamualaikum..fuh! berabuk blog saya

lama x update rindu la pulak...hehhe...MUJAHIDAH....best nama nie..tapi bkn sekadar nama

di sebalik maksud ayat nie sangat bermakna...sangat diingini oleh muslimah2..insyallah..

hmmm....sabarlah wahai hati yg tenang....pada ketika ini hati saya berasa sgt tidak tenang..

haiii~kenapa lah wahai hati...tidak syak lagi...sah angkara syaitan durjana yg sedang menghasut

saya nie...seperti yg difirman oleh ALLAH bahawa syaitan akan menghasut kaum2 adam

sehingga tiba hari kiamat..nauzubillah~ mintak jauh la dari hasutan yg boleh membawa ke jalan

yg dimurkai ALLAH...

kali nie ana nak cerita sikit kisah ana....cewwaahh~hehehe...

hati saya sekarang nie agak sakit akibat sikap seorang kawan...sya tidak boleh sebut nama

kawan saya...seperti yg disabda oleh nabi muhammad yg menyatakan bahawa jgn..

mencari atau menceritakan aib org..kerana ia akan mengundang kemurkaan ALLAH..

nauzubillah~

jadi saya hanya nak cakap apa yg saya rasa..ok...masa sya nak balik sekolah tadi

adalah seorang hamba ALLAH nie...sya bertanya kpd dia sesuatu...
sya dgn penuh harapan mahu mendengar jawapan yg akn dibalas olehnya...tiba2...

harapan sya hampa....malah dia menjawab..HG SAPA...seolah2 dia xnak menjawab..

apa yg disoal oleh saya..masyallah sungguh tersentap hati sya...hanya ALLAH yg

tahu...seorang hamba ALLAH yg dianggap sahabt sanggup membalas jwpan

sedemikian rupa...hmmmmm..

harapan saya,,saya berharap kata2nya hanyalah sekadar melawak...itulah harapan saya.

kps semua pembaca...ingatlah jgnlah cepat bersangka buruk kpda orng..

sentiasalah berfikiran positif..untuk mengelakkan..sifat yg disukai oleh syaitan durjana...

nawarqolbibinurima'nqrifatik...

wallahualam=)

No comments:

Post a Comment