pembaca-pembaca setia saya=D

Tuesday, June 28, 2011

Aurat itu penting bah~

Assalamualaikum semua....uhuk2..

bismillahhirahmanirahim....berhabuk dah blog saya....fuh!!fuh!!...

ok....now LEmons FREAk telah diganti dengan CAHAYA AGAMA...ok....lantak la apa

kalian nak ckp..huhu...sebenarnya saya pun xtaw maksud lemons freak...huhu...

pakat buh ja...so untuk menyadapkan lagi blog saya...saya bubuh la CAHAYA AGAMA

sempena nama sya....hoho....bangga den sebenarnya...ok2....

kali nie saya nak terang sikit bab aurat yg perlu kita jaga....majoriti masyarakat zaman sekarang

makin memandang enteng terhadap aurat yg telah diwajibkan oleh Allah

kepada manuasia....x kira lelaki atau perempuan...aurat harus dipelihara....

seperti firman Allah:

Dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak darinya.” [TMQ An-Nur (24):31].


kalau dah Allah suruh tutup aurat maka tutuplah...susah sgt ka...

dan janganlah kamu menampakkan perhiasan kamu kepada org lain..kecuali kepada mahramnya....

maksudnya jangan kamu menampakkan perhiasan seperti rantai,subang,gelang kaki and so on..kepada org lain..

kecuali insan yg haram untuk nikah....

oleh tu renung2 lah muslimin dan muslimat sekalian...nescaya insyallah akan dimasukkan kamu dalam syurga Allah..

~insyallah~


~walahuallam~


~salam~


No comments:

Post a Comment